Lektør udtalelsen

Lektørudtalelse af Garsten Güllich-Nørby
Klide: Lektørudtalelse, DBC - Hele lektørudtalelsen kan læses her

Kort om bogen: Branding ekspert giver med sin trin-for-trin guide iværksættere, ledere og andre interesserede værktøjer til at arbejde med branding i markedsføringen, ikke mindst på de sociale medier.

Beskrivelse: Det gælder om at skabe et genkendeligt brand som kunder i bedste fald kommer til at elske. Det er et hovedbudskab i bogen. At skabe oplevelser oparbejde strategisk er andre nøgleord i bogen. Forfatteren indleder med at svare nej til spørgsmålet i bogens titel. Branding er andet og mere end "bare mit logo". Første trin i bogen redegør for teorien bag branding og forklarer "brandmodellen og brandstruktureren". Herefter følger den vigtige strategi for branding. Det gælder bl.a. om at "skære ind til kernen af dit brand og få formidlet den værdi du skaber ved at sætte din kunde i fokus". Følgende trin er "identitet", "marketing", og "Action". Bogen afsluttes med række branding-cases fra det virkelige erhvervsliv. Camilla Rixen er selvstændig branding-konsulent.

Vurdering: Velstruktureret og pædagogisk velfungerende trin-for-trin guide, som er dejlig nem at gå til. Du får som læser helt klar fornemmelsen af forfatterens teoretiske viden, som går godt i spænd med de erfaringer hun indhenter som professionel branding-ekspert.

Anbefales til alle større biblioteker.

Next
Next

Udtalelse af Hans Trautner marketingchef og underviser